Ute i bärskogen

Helgen som var bjöd på fantastiskt höstväder, vad passar väl bättre då än att spendera några timmar ute i skogen och fylla på bärförråden?! Skogen verkligen dignar av blåbär i år, dels för att blommorna blommade i rättan tid såklart, men det märks också att det är färre som plockar bär i år till följd av Covid. Bären finns väldigt lättillgängliga, nära skogs- och traktorvägar. Det hör inte till vanligheterna tycker jag. Lingon verkar det vara lite glesare med i år, tur jag har föräldrar som scannat av och vet vart vi kunde styra kosan. Så det var på lingonjakt vi var i helgen, fick med mig 10 liter blåbär också "på köpet", svårt att låta bli att plocka när det finns så mycket!
Underbar utsikt, älskar Hälsingland
Hittade denna korsspindel (?) hängandes på en tråd, glad att jag såg den i tid så att jag slapp få den i håret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0