Skogens mystik

Har redigerat den senaste inlämningsuppgiften och skickat in den, i helgen är det näst sista träffen på kursen som jag går. Känns lite tråkigt, samtidigt är jag glad över att jag hoppade på en ny kurs som började i augusti, då har jag fortfarande den att se fram emot! Har inte berättat så mycket om kurserna som jag går, kan börja med den som snart är slut. Det är en utbildning om jordbruk och mathantverk. Vi har bland annat fått oss en dos klimatångest, vi har besökt människor som jobbar med mathantverk. Till exempel har vi besökt Brita som har ett stort gäng getter, varit på en fäbodvall (känns så idylliskt med fäbodliv, kanske att jag romantiserar det lite i huvudet men tycker ändå att det verkar underbart!), åkt båt i Söderhamns skärgård, testat på olika konserveringsmetoder, fått vara med om flera föreläsningar och deltagit i marknader. Väldigt rolig och lärorik utbildning!
 
Skogen, jag älskar skogen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0