Några serier under 2017

Jag tänkte att vi tar en liten koll på några av de serier som jag kikade på under 2017. Det blir ju trots allt några serier under ett år inser jag. Vi kikar närmare på några stycken av dem, jag har säkert lyckats glömma bort någon favorit också. 

Alltså, Skam i mitt hjärta. Ingen har väl missat och har ni det, se bums! Så bra och så viktig serie, önskar att den funnits när jag var tonåring. 

Kalles sex liv Älskar denna! Kalle Zackari Wahlström åker runt i landet och träffar olika människor som har valt annorlunda (annorlunda mot normen liksom) liv att leva på. Verkligen inspirerande, får en att vilja ta sig ur ekorrhjulet som en hamnat i. 

 Såg nog alla tre säsonger av Gåsmamman 2017 och jag tycker att den har varit riktigt spännande! Verkar komma en fjärde säsong också vilket jag ser fram emot. Handlar om Sonja (Alexandra Rapaport) som dras in i den kriminella världen med buller och bång. Och ja, alla runt omkring dras ju in dom också såklart. Knark är inte bra hörrni.

Game of Thrones Säsong hade premiär förra året och nu väntar jag på nästa säsong. Behöver väl ingen närmare presentation känner jag. Rekommenderar att en är pigg när en ska kolla, det är såå många karaktärer att hålla reda på! 

Jordskott är en lite annorlunda och på sina håll lite småläskig serie. Såhär står det på svt: "Hur långt är vi beredda att gå för att skydda de vi älskar, och vilka dolda krafter kan slå tillbaka om vi låter egoism och girighet styra våra liv? Jordskott är en skrämmande historia med rötter i den svenska urskogen." Det finns två säsonger än så länge.

Flykten till vildmarken Jag har sett första säsongen men den verkar inte finnas på URplay längre, däremot så finns säsong två såg jag precis så den vill jag se! Första säsongen handlar om programledaren Kevin McCloud som reser till avlägsna platser (nåja, en var typ skogen i Jämtland, inte så avlägset kanske) och träffar brittiska familjer som har valt att bryta upp från vardagen och skapa sig ett nytt liv. Till exempel en familj som valt att flytta till Sydamerika där de bor i djungeln vid foten av en aktiv vulkan. Känns lite lagom tryggt sådär. Verkligen intressant att följa människor som vågar ta steget, även om detta verkligen är åt det extrema hållet. Kalles sex liv känns närmare för det är inte lika extremt som detta. Men ändå väldigt intressant. 

Älskar Girls samtidigt som en kan bli så irri på vissa karaktärer ibland. Handlar om ett gäng vänner i New York, kärlek o intriger och allt mellan himmel och jord. Såg precis att det finns sex säsonger och jag är därmed inne på den sista :(  

Älskade familjen Mandelmann, ni ser ju, dom är ju för söta! Mandelmanns Gård har visats i en säsong och det kommer en sprillans nästa vecka! Gustaf och Marie driver en gård på Österlen i Skåne. Självhushållning, djur, mat och bak och växtligheter. Underbart!

Sommar med Ernst, Jul med Ernst, allt med Ernst tycker jag om! Så mysigt att kolla på tycker jag (även om jag inte uppskattar allt som han gör så hör det sommaren och julen till).
Sådär, ett stycke tips såhär inför helgen varsegoda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0