Fulufjällets nationalpark

För nån helg sedan så spenderade jag två dygn i Fulufjällets nationalpark tillsammans med Tobbe. Från parkeringen så var det en kort vandring till vattenfallet (som är Sveriges högsta), ca två km tror jag det var (eller tre). Väldigt lättvandrat på bred "stig" och till viss del på trätrottoar. Själva vattenfallet i sig imponerade inte jättemycket, väldigt fint men jag hade en bild av att det skulle vara större. Men, fint absolut och helt klart värt ett besök tycker jag, speciellt när det är så lättillgängligt!
Efter att vi kollat in vattenfallet så tog vi oss högre upp och utsikten var underbar! Bilder från det - kommer senare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0