Tankar om träning

Det blev alldeles för några timmars sömn inatt. Försökte verkligen lägga mig i tid  men somnade inte förens framåt midnatt. Vill verkligen lägga mig senast klockan 22 ikväll, så värt ändå att vara någorlunda pigg om dagarna. Även om kvällarna alltid är för korta.

Ligger i startgroparna för att börja träna, på gym. Jag på gym, det är något lite exotiskt skulle en kunna säga. Senast jag var på ett gym var för kanske…tre år sedan? Testade dock bara en crosstrainer så vet knappt om det räknas. Innan det så besökte jag väl senast ett gym under skoltiden. Antar under gymnasiet, kan nästan se mig i ett gym då. Känner mig ändå lite pepp faktiskt, ska bli roligt att komma igång med träning och jag skulle verkligen behöva bli lite starkare i kroppen. Tänker att jag nog borde bli lite piggare i samma veva också.
Tänker att jag ska komma igång med yogan igen också, på riktigt liksom. Just nu blir det inte ens en gång i veckan och jag känner att jag bara blir stelare och stelare. Känner mig mer stressad också, något jag tror yogan till en del kan råda bot på i alla fall. Det kommer vara yoga på Bergshotellet nu under november, så det ska jag gå på. Har tillgång till Yogagirls olika yogalektioner (fick i present!) samt till klasser via OneOeight också (nåt bra med Unionens medlemskap iaf). Samt hittat på youtube som jag tror är bra, Yoga med Adriene. Har inte provat på nåt där men tror att det kan vara bra!

Oj, nu blev det orimligt mycket prat om träning här kan jag känna, kanske ska starta en träningsblogg höhö. Nej, det kommer inte hända. Överlåter det till dem som kan, tex Ida Warg
 
Och bara för att jag börjar bli taggad på att träna så börjar jag känna mig förkyld, känns så typiskt. Speceillt eftersom yogan är så få gånger, fyra tillfällen i november kommer det vara och vill ju såklart gå på alla men går ju inte om jag skulle bli sjuk. S K A  s t å  e m o t !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0