Tomater

I söndags så åkte de första fröna för säsongen ner i jorden. Jag har gett mig på tre olika sorters tomater varav två busktomater. Trodde jag i alla fall, men det visade sig vara en busktomat och två höga. Det får gå det också, enklare med busktomater dock när en inte har något växthus. 

 
Jag fick några påsar med spännande fröer i födelsedagspresent, två höga klätterväxter/blommor och en påse bönor. Ska bli roligt att se vad som gömmer sig i trädgården och vart jag ska peta ner alla frön. Det finns klättermöjligheter på vissa ställen här på tomten, sen blir det till att ställa upp en och annan pallkrage. 
 
Men nu ska jag sova, så trött efter jobb och jobbmöte på det. Skönt att det är torsdag imorgon, helgen känns inte alltför långt borta. 
 
[tanken var nu att lägga upp en bild på fröerna som jag fått, men det funkar inte att ladda upp den bilden?!]
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0