Första söndan i februari

För nån helg sedan så bjöd jag Tobbe på efterrätten nedan, den blev god men jag föredrar nog nästan att äta kesellan med bara bär. Men för den som vill testa så fördelar man 250 g bär (jag tog hallon och blåbär) i fyra portionsformar, ugnsfasta. Sen så blandar man 100 g riven, vit choklad med 1 tsk nystött kardemumma och 250 g vanilj-kesella. Blandningen klickas över bären och sedan så strör man råsocker över, en msk på varje. Gratinera i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter. Servera gärna med vaniljglass och ät opp!
 
Idag så har vi pimplat i några timmar, utan större framgång (jag fick två firrar) men skönt att vara ute i friska luften. Synd bara att man blir så trött av massa friskluft, det är lätt att slöa till när man kommer in.
Nu ska vi avsluta söndagen med lite B&J och en film, Ego. Vi har fått tips av våra filmexperter så jag tror nog att den kommer vara bra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Såg himmelskt gott ut!

2014-02-03 @ 16:15:56
URL: http://awesomecaroline.blogg.se
Postat av: Cornelia

Det ser superläckert ut :(

2014-02-08 @ 08:13:24
URL: http://pralindrome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0