Jakten på det försvunna körkortet

Jag hämtade ut mitt nya körkort i fredags efter jobbet (jag är nämligen så gammal så jag har haft mitt körkort i tio år = dags att förnya det). Postkillen som överlämnade det öppnade kuvertet och gluttade lite, måste ju kolla så att det var till mig han skulle lämna det. Jag fick kuvertet med körkortet i, funderade på att stoppa ner det i plånboken direkt men kände att jag hade för mycket saker i händerna så jag la istället ner kuvertet med kortet i, i min ficka på koftan som jag hade på mig. Vi åkte vidare för att handla lite mat (jag och Tobbe, inte postkillen) innan hemfärden, vet att jag då tänkte att nej, jag tar ur kuvertet ur fickan så att jag inte tappar det. Sen så tänkte inte jag mer på körkortet förens igår. Jahapp, vart hade jag lagt det då? Kollade i väskan, ingenting. Kom hem från jobbet, kollade först i koftan, ingenting. Kollade i kökslådan och på bänken i köket, ingenting. Började kolla igenom tidningskorgen och tänkte för mig själv jag har haft mitt andra körkort i TIO år och inte tappat bort det, och det här hinner jag knappt hämta ut så är det borta!Så himla typiskt mig också att slarva bort saker, är verkligen virrig nu för tiden. 
Men ja, jag hittade ju körkortet tillslut. Det låg - i väskan. Happ. I innerfacket, så jag hade till och med stoppat det på bästa stället. Nu ligger det i plånboken, förhoppningsvis så kommer jag ha koll på det i fortsättningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0