Finns det en så finns det flera

Nu vet jag exakt vad som står högt upp på min inköpslista - ett makroobjektiv! Går ju inte alls att komma speciellt nära med mitt 18-55-objektiv, så i princip varje gång jag fotar växter o dylikt så svär jag inombords över att jag inte kommer närmare. Kostar ju en del tyvärr, men kommer garanterat vara värt det! Nu gäller det bara att bstämma sig för vilket av alla dem som det finns att välja mellan, det är ju lättare sagt än gjort. Och sen nästa fråga - ny kamera eller inte?

Har påbörjat en sats rabarbersaft idag, laddningen står på kylning nu och kommer vara klar imorgon vid den här tiden ungefär. Får väl se om den smakar som den ska, annars så har vi helt enkelt fel rabarbersort för att göra saft på:/ Åh, hoppas inte.

ESC ikväll och det verkar som att Annelen tänker leta sig ut till Åsboskogarna och göra oss sällskap - fint tycker jag. Och på tal om det, kan någon snälla tala om vart off-knappen är för Irlands bidrag? Refrängen går på repeat i mitt huvud o jag gillar't inte.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag har funderat på att prova macro-ringar. De kostar bara några hundra och verkar funka ganska bra faktiskt. Något att prova medan man spar till ett riktigt objektiv kanske? :)

2011-05-15 @ 15:31:19
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0