I skuggan av värmen

I skuggan av värmen - författad av Lotta Thell.

"Eva har tre sprutor herion i fickan när hon går till jobbet. Hon kämpar för att hålla sig över ytan, där uppe hos de riktiga människorna.
Mia fruktar att hennes aggresive pundare till pojkvän snart ska ha ihjäl henne. Hon börjar fundera på om hon kan förekomma honom - och ber Eva om hjälp.
På jobbet möter Eva polismannen Erik. Mötet förändrar bådas liv.

I skuggan av värmen är baserad på en sann historia. Boken var tänkt som ett avskedsbrev till Erik - skrivet precis innan hon tänkte ge upp."

Boken som jag läste innehöll även Lottas första bok Utan en tanke, i den boken får man läsa om bakgrunden till det som händer i I skuggan av värmen. Jag började dock med att läsa bok nummer två, och jag tycker att det fungerade alldeles utmärkt. Såhär i efterhand känns det nästan som att den ordningen var den bästa. Det är två riktigt bra böcker i alla fall, svåra att lägga ifrån sig och jag läste ut dem väldigt fort. Har befunnit mig i en läs-svacka de senaste veckorna men den här boken fick fart på mig igen! Läs!



Kommentarer
Postat av: Cissi

ååå dom är så sjukt bra! läste den första när jag gick på gymnasiet och blev kär redan då :) (och då är jag en person som nästan aldrig läser böcker :b)

2010-11-08 @ 20:42:34
URL: http://ceciliaanderson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0