Olycksfågeln

Läste ut Camilla Läckbergs bok Olycksfågeln igår. Jag har läst tre av hennes böcker i ganska snabb följd nu, tidigare så hade jag bara läst Predikanten (bok nummer två), men nu har jag läst Isprinsessan, Stenhuggaren och så Olycksfågeln. Har även lånat Tyskungen av mamma, så snart är det dags att läsa den också. Har dock tagit en liten paus, måste varva med någonting annat annars så tror jag väl snart att personerna i boken finns på riktigt^^

Här nedan följer texten som står på baksidan av boken, så har du lite läst de första böckerna så rekommenderar jag att du slutar läsa nu.

"Patrik Hedström och hans kollegor på Tanumshede polisstation har haft en lugn vinter. Men när våren kommer börjar det hända saker. Den omdiskuterade dockusåpan Fucking Tanum drar in i samhället och än en gång drabbas Fjällbacka av ond bråd död.
Det som först ser ut som en vanlig bilolycka visar sig vara ett mord. Sedan Patrik upptäckt kopplingar till liknande fall runt om i Sverige inser han att gärningsmannen troligen har flera liv på sitt samvete. Kort därefter hittas en av dockusåpadeltagarna död i en soptunna. Har detta bruala mord något samband med seriemördaren som polisen jagar?
Olycksfågeln är en spännande, engagerande och brännande aktuell kriminalroman där Patrik Hedström ställs inför sitt livs största utmaning."

Läs den!



Bok lånad från bokia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0