Long way home

Hemma, nästan två timmar senare än vanligt. Tåget var bara 1 timme och 50 minuter sent idag, wiho! Detta på grund av en brand i Kårböle (??), och eftersom det inte var X-trafiks fel så fick man inte ta taxi på deras bekostnad. Annars har de nån form av 30-minuters regel men den gällde inte. Sen hur de har mage att ta betalt fast tåget var så sent, det förstår jag inte. Nu spelade det inte mig någon roll eftersom jag har kort, men jag skulle ha blivit förbannad om jag inte hade haft det. Illa tycker jag.
Nu ligger jag i soffan under en filt o med tofflor på. Solen värmde bra vid halv 6-tiden, men framåt kl 19 började det faktiskt bli lite kyligt.

Satsar helt klart på ett avsnitt eller två av SATC ikväll, och imorgon blir det nog en övernattning i Åsbo tillsammans med katterna. Det var ganska längesen dom var där nu så det är dags för en semester.

Kommentarer
Postat av: jonsson

man kan ju undra vad en brand i kårböle har att göra med tåget mellan gävle och ljusdal . .. men finns säkert nån annledning till det med. glad jag var nu då att jag åkte det tidigare tåget så jag slapp det där.

2010-06-10 @ 21:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0