Jag minns att jag sprang

Här kommer ett till litet tips på en bok som ni borde läsa (jag hinner läsa en hel del böcker eftersom jag läser i princip varje dag. Till jobbet på tåget, ibland på lunchen på jobbet, på hemvägen från jobbet i tåget/på bussen, och ibland på kvällarna om jag inte är för trött när jag lägger mig. Då är det ingen idé att ens försöka läsa, för då kommer jag ändå inte ihåg någonting dagen efter).

Jag minns att jag sprang - Ron McLarty

"Smithy är en riktig loser - medelålders, kedjerökande, fet och alkoholiserad. Han har inga vänner och arbetet vid leksaksfabrikens löpande band är minst sagt monotont. Samtidigt som hans föräldrar omkommer i en bilolycka får han besked om att hans älskade, men psykiskt sjuka syster Bethany ligger död på ett bårhus på andra sidan USA. Smithy grenslar sin gamla pojkcykel i Rhode Island i Maine i nordöstra USA för att hämta hem sin systers kvarlevor. Det blir en resa över hela den amerikanska kontinenten men också en resa i Smithys inre, han upptäcker sig själv, livet och kärleken."

Boken ser inte mycket ut för världen men den är faktiskt underhållande på ett lite...miserabelt vis. Ni förstår om ni läser den.


Kommentarer
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Hej vännen!



Haha, ja jag har försökt skärpa mig med uppdateringen nu, och nu när jag har ny kamera är det ju så mkt roligare att fota vilket medför mer att blogga om! ;)



Oooh ja, värsta grejen blev det om Bioz vikt! Herregud va folk slänger ur sig saker innan dem tar reda på fakta! Jag blir galen på sånt, och särskilt när det gäller hur jag behandlar mina katter! Grrr!



I helgen... imorn ska jag antagligen (fick precis frågan) följa med Cissi o hennes kompis ut o festa lite. Annars blir det plugg hela helgen, har prov på måndag :( Vad ska du hitta på?



Usch jag har inte läst din blogg på ett tag nu, måste läsa i fatt ;) Jag är sämst haha!



Kramar

2009-10-15 @ 22:08:07
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0