Color me

I tisdags så stog det ju en främmande tant i våran hall, men hon var inte den enda som gjorde hembesök den kvällen. Lilla Anna och Långa farbrorn* gjorde ett besök också. Men de knackade i alla fall på innan de gick in. Däremot så tog de mitt skötebarn med sig när de gick. Ja ni läste rätt, mitt skötebarn. Igår hittade jag den invirad i en LBK-plastpåse på hall-mattan, inslängd genom brevinkastet. Med två post it-lappar på, där det stod att lurviga små varelser inte fick kissa på paketet. Missarna verkar kunna läsa för de hade varken kissat på eller ätit upp paketet.

Lilla Anna och Långa farbrorn (den andra lilla skrutten med lockigt hår kan ni bortse ifrån)

Mitt skötebarn (jag gillar materiella ting)

 

* Lilla Anna och Långa farbrorn heter egentligen någonting annat, vi kan kalla dem Frida och Lars.

 

Den tecknade bilden på Lilla Anna och Långa farbrorn kommer från Hallandsposten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0