Spårkproblem

Jag vet inte vad det var för dag idag på jobbet. Pratade med ett flertal kunder och jag hade ganska stora problem med att höra vad de sa.
Först så pratade jag med en norrman. Först trodde jag att det var en dansk, men efter att ha lyssnat lite mer + sett hans namn kom jag fram till att det var en norrman. En norrman med riktigt krånglig norska! När han höll sig till väsentliga frågor hängde jag med ganska bra i samtalet, huvudsaken att man uppfattar några nyckelord liksom. Men på slutet av samtalet pratade han lite allmänt, och rätt som det var brast han ut i skratt. Så jag skrattade med lite försiktigt, men jag har ingen aning om vad det var som var roligt.
Sen pratade jag med en värmlänning. Och han hade dialekt vill jag säga! Ojoj, vet inte hur många gånger jag sa "Ursäkta, vad sa du?" "Förlåt, vad sa du nu?" Haha, inte lätt det där inte:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0