Några funderingar under torsdagskvällen

Skrev jag inte det igår kanske, att det skulle bli en dominoeffekt? Nu är det julpyntat i lägenheten som ligger ovanför bion, i samma hus som ljusstaken åkte fram igår. Hur var det med det här att ta fram adventsljusstakarna till advent? Bara för att det har kommit lite snö behöver man ju inte ta fram julsakerna. Inte ens jag som älskar julen vill ta fram pyntet än.

Imorgon tror jag att jag slutar vid 5-tiden från jobbet, skönt att komma därifrån lite tidigare på en fredag. Idag jobbade jag till halv 6, och klockan blir ju nästan halv 7 innan man är hemma. Det går bort så mycket av den lediga tiden bara på att åka bil/tåg/buss. Tråkigt.

I helgen ska jag och K städa och packa som aldrig förr!
Vi ska göra ett monsterryck (har jag planerat) så att det inte är så mycket kvar att göra tills nästa helg. Då är det dags för flytt till nya lägenheten. Hoppas bara att vi får flytta in under helgen, annars lär vi få det kämpigt. Jag har tagit ledigt måndag och tisdag (såå skönt!) och mamma och Frida är lediga, men vi kanske skulle behöva två starka karlar till att bära också;)

Jag är supersugen på att baka en tårta! Knäppt va? Men visst kan man väl baka en tårta bara ändå? Eller får man bara äta tårta när man firar någonting? Är det som att bryta den oskrivna första advent-regeln? Fast jag kan alltid komma på någonting att fira...som till exempel att vi ska flytta? Bra anledning! = tårta nästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0