Ledig dag idag

Idag har jag och Frida snurrat runt i Hudik några timmar. Tanken var att vi skulle köpa de sista julklapparna, men vi hittade inte en enda! Bara till katterna och kaninen. Och så gjorde vi missen att vi började med att fika eftersom det inte var så mycket folk då, efter den räkmackan blev vi supermätta och orkade knappt gå! Kanske därför vi inte hittade någonting, koncentrerade oss alldeles för mycket på att ta oss framåt istället för att titta ut lämpliga klappar.
Vi tog en sväng på köpingen när vi kom hem, hittade en julklapp till Pontus och en till mamma. Vi gjorde ett besök på Flitiga Lisa också, men precis då (bara för att vi gick dit) var Radio Ljusdal där och gjorde någon intervju. Så vi pös iväg ganska snabbt. Får göra ett nytt besök där sen.

Nu har vi slagit in några klappar som vi handlat tidigare, och nu ska jag snart börja med maten. (Frida har åkt hem nämligen). Det blir lasagne idag.

Förresten, jag är ledig från jobbet idag, och imorgon också. Skönt måste jag säga. Synd att inte K är ledig imorgon för då hade vi kunnat göra en julklapps-runda tillsammans.

Frida, juletid-07




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0