Helg-sysslor

Tittar in en sväng innan plugg för att önska en trevlig helg. Dagen har varit väldigt lugn och kommer fortsätta så under kvällen. Började med en sovmorgon, sen har jag pluggat lite (läser om växtföljd för tillfället), kollat lite på längdskidor (sprint och skidskytte), varit in till Jarse och handlat bland annat inför middan ikväll (det blir paj med rödbetor och cashewfyllning, vegansk).
Och på tal om veganskt så försöker vi äta plantbaserad kost så långt det går just nu. Kött- och mejeriindustrin är verkligen fruktansvärd och jag vill bidra till den så lite det bara går. Samtidigt så vill jag inte ersätta kött- och mjölkprodukter med andra importerade varor så det är verkligen en balansgång det där, tanken är ju även att miljöavtrycket ska bli så litet som möjligt. En sak som är synd är att det inte går att odla apelsiner och bananer i Sverige, ja ni fattar. Köper alltid ekologiskt men dessa transporter alltså. 
 
Ojdå, fint helg-pepptalk det blev😄 
Såhär såg det ut förra helgen, då hade jag plugg-hjälp;
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0