Utbildnings-helg

En utbildnings-helg är till ända. Den här helgen har jag bävat inför egentligen sedan jag fick reda på att den skulle komma. Eller ja, bävat och bävat, inte sett fram emot jättemycket i alla fall. Den här helgen stod slakt och tillvaratagande av kött på schemat + korvtillverkning. Jag tycker att om man ska äta kött, så är ju det här det mest humana sättet att göra det på, hemmaslakt. Djuret slipper en stressig färd och en ny, otrygg miljö innan hen dödas. Men jag tror aldrig att jag själv skulle klara av att ha ett djur, vi kan ta ett får som exempel, och sedan döda det för att äta upp det. Då äter jag hellre kålrötter. 
Jag var inte med vid slakten för jag kände att det bara skulle ge mig negativa saker, ingenting positivt. Jag ägnade den tiden åt att skriva på min rapport som ska vara klar till nästa, och därmed sista, träffen som är i november istället. Ska även lyckas få ihop en presentation, gaah, tid och idéer till det någon? 
 
Nedan på bilderna så ser ni kurslokalen för helgen (en av lokalerna som vi var i i alla fall, spenderade även tid i ett garage och utomhus). Alltså, hur mysigt!? Vill absolut ha något liknande när vi köper hus. Baka brööd!
En trave med böcker. Boken längst ner ingår som kurslitteratur i den andra kursen som jag går, jag har inte hunnit läsa något i den så vet tyvärr inte om den är bra. Boken Skörd står på önskelistan, verkar vara väldigt användbar så den får bli ett litet tips!

Kommentarer
Postat av: T

Älskar dig mest av allt. Du är bäst ❤️❤️

Svar: Jag älskar dig mest av allt<3
Johanna

2018-10-30 @ 21:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0