Rallarrosor och diverse tankar

Gårdagen. Jobb hela långa dagen, känner verkligen att jag behöver semester nu. Känns även lite ledsamt att en av mina tre semesterveckor kommer gå åt till utbildningen som jag går, i alla fall måndag till fredag. Men känns även skönt att jag kommer ha en fjärde semstervecka några veckor efter de första tre. 
Igår kväll kom lillasyster till mig. Hon ska göra mig sällskap eftersom både min och hennes sambo är ute på tur. Dumt att sitta ensamma och uggla tänkte vi då. Så nu börjar sommaridyllen med kvällsdopp, middagar ute i naturen, solnedgångar och myggsurr, glass, fäbodtur och loppisar. 
 
Hade även besök av mamma och pappa igår så nu har jag fått hjälp att ordna så att jag kan ta vatten från ån att vattna mina plantor med. Tanken i början av sommaren var att vattna med regnvatten, vilket jag också har gjort i den mån det gått, men eftersom det regnat så lite de sista veckorna (läs ingenting i princip) så har det heller inte blivit något vatten i tunnan. Känns skönt att kunna ta vatten ur ån istället för att behöva använda dricksvatten att vattna med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0