Kärleksmums - inget för barnrumpor!



GÖR SÅHÄR:
1. Sätt ugnen på 200 grader, varmluft.
2. Vispa ägg och strösocker pösigt.
3. Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao i en skål.
4. Sikta mjölblandningen i äggsmeten och vänd försiktigt ihop smeten.
5. Smält smöret och blanda det med vattnet, rör ner det i smeten.
6. Klä en plåt, ca 40x35 cm med bakplåtspapper och häll i smeten.
7. Hacka knäckchokladen grovt och trö över smeten.
8. Grädda kakan i ca 15 minuter (den får inte bli torr), prova med en sticka. Låt svalna.
9. Koka upp grädden, häll i espressokaffet och rör i 200g mörk finhackad choklad.
10. Låt glasyren svalna något och bred den över kakan.
11. Strö över kokos och servera skuren i rutor.

Aa, jag bakade förra fredagen, och jag kan säga att kakan är inte att leka med. Smakar mycket choklad, så är man inget fan av mörk choklad skulle jag nog rekommendera någon annan kaka...

Receptet är hämtat härifrån:



Kommentarer
Postat av: Jennica med vit inredning

Hehe, det är lugnt :))

2009-02-12 @ 00:02:36
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Jennica med vit inredning

Du har en utmaning att hämta hos mig om du vill :)

Kraaam

2009-02-12 @ 00:39:26
URL: http://catylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0