Tisdag och tv-kväll

Idag är det tisdag vilket betyder ett nytt avsnitt av Mandelmanns Gård! Bästa programmet. Jag har lagat mat (det blev en vegansk svampsoppa idag, gott!), diskat och gjort lite (lite) skolarbete sedan jag kom hem från jobbet, nu sitter jag i soffan och tänkte slänga in ett inlägg här innan det är tv-dags! Jag har utbildning i helgen som kommer och jag är inte helt klar med uppgifterna som vi ska göra. Ska bland annat ha gjort en skiss inför odlingarna i sommar. Har insett att jag inte vet riktigt hur stort landet som jag kommer odla på är, samt att jag måste få in tänket med växtföljd vilket är lite svårt eftersom jag inte brytt mig så mycket om det innan. Oops. Ska väl kunna få till en skiss i alla fall, ingenting är ju hugget i sten. 
Har läst allt som ska läsas men måste läsa om vissa saker igen, så svårt att komma ihåg allt så det kan vara bra med en uppfräschning. 
 
Har förresten åkt på en liten förkylning också. Hoppas på att jag ska kunna hålla den i någorlunda schack, vill inte bli sjuk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0