En resa från Grövelsjön

Igår så åkte jag, Tobbe och Calle till Grövelsjöns fjällstation. Nu var jag ju inte ens där ett dygn, men det verkade vara en mysig fjällstation, middagen var okej (tyckte att min fisk var lite väl torr och svampsoppan fick underkänt), frukosten var bra! 
Imorse efter frukosten så vinkade jag av dem båda. Tobbe ska vandra hela svenska fjällkedjan, Gröna Bandet, som går från Grövelsjön till Treriksröset. 130 mil ska han vandra, och under tiden har han en insamling till Cancerfonden (den hittar ni här , gå gärna in och hjälp till i kampen mot cancer). Jag hade en fyra timmars bilfärd hem och bestämde mig från början att ta det lugnt och stanna och fota efter vägen. Vilket jag gjorde. Första stoppet blev detta, ett minimini-vattenfall;
Efter det så åkte jag vidare och önskade att få se renar. Och det fick jag! Först två stycken. Sedan två vuxna renar med två kalvar, och efter det en hel hjord (flock?). Så glad!
Det blev ett till stopp efter detta, men fotade bara ett kort med mobilen då. Var tvungen att stanna för fick PUNGTERING! Alltså, på riktigt?! Trodde jag skulle börja gråta men lyckades hålla mig. Fattade ju på en gång att jag inte skulle lyckas få av hjulet själv pga bultarna är ditskruvade med maskin. Lyckades vid en rast/camping/naturplats hitta en snäll lappgubbe från Pajala som hjälpte mig, såå glad och tacksam över honom! 
När jag äntligen kommit hem (efter ett snabbt stopp i Sveg för toa/godisdepå + kört på en fågel, + handling i Ljusdal) så slängde jag in kylvarorna i kylen och skyndade över till Annelen för födelsedagsfika (där jag fick en sticka i fingret, typ under nageln. Inte min dag idag). Efter fikastunden så åkte jag till mamma och pappa för middag. Katterna sökte svalka på olika sätt; 
Fick grillat, gott! 
Nu är jag hemma igen. Har vattnat alla tomatplantor och i alla pallkragar, och nu sitter jag i soffan och kollar på Wahlgrens värld. Ska snart gå och sova, för imorgon är det jobb igen. Plus lämna däck på verkstan, sitter en skruv i det just nu. Håller tummarna för att det går att täppa igen hålet, känns drygt att behöva köpa ett helt nytt däck. 
 
Hoppas att ni haft en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Adnell

Alltid så kul att få se renar utmed vägarna :D

2018-07-09 @ 00:58:34
URL: http://adnellphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0