Sista måndagen i oktober

  Den här helgen kändes både lång och kort på samma gång. I lördags, när vi åkte hem efter att ha spenderat ett dygn i Bollnäs, så kändes helgen lång. Det kändes nästan som söndag och tack vara det så kändes det lyx att även vara ledig dagen efter. När söndan väl kom, så gick den såklart i en rasande fart. Även fast vi klev upp ganska tidigt tack vara omställningen till vintertid. Gillar detta att det blir ljusare på morgonen + att jag känner mig lite piggare eftersom jag får sova lite längre. Önskar bara att den känslan kunde hålla i sig, och även de ljusa mornarna. Dröjer ju inte många dagar innan mörkret omsluter även mornarna igen. Vi har i alla fall laddat upp med D-vitamin, efter bristen av sol den här sommaren så kändes det som en värd investering.

Plockade undan det sista inför vintern igår, hade dock gjort en miss att inte tömma ur några större blomkrukor tidigare. Nu har jorden frusit och jag får inte ur den ur krukorna...blir så trött på mig själv men hoppas på att det tinar om jag ställer in dem i garaget i några dagar.

(null)     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0