Att köpa ett objektiv

Går i tankarna om att köpa ett nytt objektiv. Känner mig begränsad av det objektiv jag har (ett gammalt som följde med när jag köpte min D40, och när köpte jag den? Det måste vara över 10 år sedan?!). Fotar med D7000 nu och har även ett fast objektiv som jag har köpt till, 50mm. Det är jättebra men funkar inte i alla situationer. Saknar ett objektiv med lite bättre zoomomfång (det gamla jag har är 18-55). Tankarna gick först kring 18-105 eller liknande, men sen jag har funderat ytterligare och nu rör jag mig i tankarna kring 18-300. MEN! Hur bra skräpa kan ett sånt ge egentligen? Har ju inte råd att köpa ett objektiv till hutlösa priser, och jag vet inte hur mycket jag är villig att offra på kvalitén till fördel att få bättre zoom. Hur mycket kommer jag ha nytta av zoomen, mer än tex när vi ska på safari på Sri Lanka? För jo, det är just på grund av den resan som jag kom på att jag kanske behöver bättre zoom än vad jag först hade tänkt. Sen vet jag inte hur långt jag kommer med 300, men mer än så känns overkill. 

Jag får ta på mig tänkarhatten och gnugga geniknölarna, what to do? Tiden tickar på så måste bestämma mig fort också, inte min starka sida direkt. 

Börjar längtas efter julfika nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0