En grön start på morgonen

Dagen idag startades med (ja efter dusch, påklädnad, utfodring av katter och smink) med en spirulinashot. Har haft det i smoothie tidigare men det är lite tråkigt att hela smoothien får en liten touch av spirulina. Fick tips om att shota det istället och sagt och gjort, testade imorse. Trodde verkligen att det skulle vara riktigt hemskt, men nej det var det inte. Det var inte GOTT, men jag överlevde. Såhär gjorde jag; 
Blandade en tesked spirulina med vatten i ett glas, pressade sedan i nästan en halv citron. Delade halvan som jag pressat i två delar. Tuggade lite på en av fjärdedelarna av citronen, svepte i mig blandningen (vilket blev två klunkar för ville inte ha den så tjock) och sedan tuggade jag lite på den andra fjärdedelen av citronen (köttet då, inte skalet såklart). Klaart! Efter det; i med resten av frukosten i magen!
 
Ska nog köpa tabletter sen när min påse med spirulina är slut, känns faktiskt mer värt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0