Välkommen hösten!

Oj, här har sommaren tagit slut och hösten har hunnit leta sig på sedan sist. Jag har bland annat spenderat en vecka på grekiska Kefalonia och badat i turkost vatten och ätit massa moussaka, varit lite höstförkyld, bakat en födelsedagstårta till mitt hjärta, plockat svamp, avslutat sommaren med den sista sommargrillningen för iår (och med det inte sagt att det är den sista grillningen för året), varit på 3-års kalas med en endaste liten miniballong med knappt någon luft i alls, och såklart hunnit med några jobbdagar också.

Nu stundar helgen och planerna är än så länge lite oklara. Kanske blir det vandring längs Finnskogsleden, kanske inte. Helgen ser ut att bjuda på fint väder i alla fall, så kanske att löken och rödbetorna hittar upp ur landet innan de blir frostbitna.

Skulle vilja träffa den dära..vad heter hon nu? Är det Annelen hon heter? Jag kommer inte så noga ihåg för det var ju år och dar sen (känns det som i alla fall) vi sågs sist! Varför går det inte att teleportera sig? Eller varför ligger Ljusdal och Bollnäs inte lite närmare varandra? Eller varför är det så att man måste bli trött efter en veckas jobb?

 

Just nu så lyssnar jag in mig på Winnerbäcks nya album som släpptes för alldeles två dagar sedan. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än. Jag tycker mig inte riktigt förstå dom första låtarna på skivan, 'Gå med mig vart jag går' är ett exempel på det. Jag får nog begrunda den lite till tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0