Tisdag den 20:e november

Jag måste säga att jag nog har den sämsta bloggen ever för tillfället. Tack till er som fortfarande hänger kvar och förhoppningsvis så får vi lite ordning på det här snart. Tiden har inte räckt till den senaste tiden så jag tror att det är bäst att ta fram listorna igen för att få lite struktur på allt. Till och med mitt listskrivande har minskat, det som jag gjorde ganska ofta tidigare. Har påbörjat två idag, en över saker som ska göras denna vecka, samt en över vad som jag är intresserad av att baka till julmånaden.

Såhär ser listorna ut just nu, julbaket kommer garanterat att korrigeras!

Att göra;
* Tona håret
* Ringa hem (jag vet, hopplös som måste sätta upp det på en lista men jag glömde bort det igår)
* Plantera om hyacinten och hämta en kruka till amaryllisen
* Göra en krans att hänga på ytterdörren INNAN riset blir gammalt
* Sätta upp talgbollar till fåglarna, ett projekt vi har försökt komma ihåg i drygt två veckor nu

Förslag till julbak;
* Rocky Road
* Knäck
* Lussebullar
* Saffransskorpor
* Fudge
* Julbröd

Jag har faktiskt aldrig gjort knäck själv men någon gång ska väl vara den första. Hoppas att inte sambons wok-panna blir förstörd bara, vet att det ska vara lämpligt att göra i en sådan. Har ju förresten insett att jag inte måste vänta till första advent innan jag (vi) sätter igång med allt julstök. Lite kan ju vara skönt att få undan innan, till exempel att köpa nya lampor till adventsljusstakarna - det ordnade vi i söndags så att vi inte står där om lite drygt en vecka och inser att alla lampor inte fungerar. Och vår julbock står utanför huset redan nu och vaktar så att ingen oinbjuden kommer in. Har jag förresten berättat om Stig-Helmer? Vi julpysslade i lördags i linladan i Åsbo, pappa och Tobbe (med liiite assistans från mig) gjorde två stora julbockar i granris. Pappa skulle göra en till hemma sen också så att vi får en varsin (mamma o pappa, Tobbe o jag, Frida o Mats). Vår bock fick en fin Stig-Helmer - frisyr, därav namnet. Han ska pyntas med röda band på hornen och sen så hoppas vi på snö snart (till första advent tack!) så att han syns bättre där han står på gräsmattan. Nu smälter han liksom in i det gröna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0