En summering av helgen

Har faktiskt haft fullt upp sedan i lördags så har inte alls hunnit med bloggen. Känns som att jag kan lägga in den kommentaren som en speedtext snart, men det är faktiskt sant. I lördags eftermiddag så var vi som sagt på Kristers 30-års kalas (han hade sin födelsedagsfika på min födelsedag, så då hade jag fika igår, på hans födelsedag. Rätt o riktigt ska det va!) Det bjöds på god paj, smörgåstårta och fika. Och Frida o jag drack whiskey, bara för att jävlas lite. Efter att vi ätit massa gott åkte vi hem till mig och mysfestade lite. Lugn men trevlig tillställning. Och vi kom väldigt långt ut den här gången (vi brukar alltid stanna kvar på förfesten eftersom det brukar vara så trevligt), vi stod till och med i kön till Jvgs men väl där så beslutade vi oss för att inte gå in. Blev lite mat och hemgång istället.

Söndagen var en hur bra söndag som helst. Spenderade den med några av mina finaste personer - vi åt sconesbrunch, gick på promenad i solen, slappade i soffan, åt sushi, och som avslutning så kollade vi på Sunes sommar. Där emellan så hann vi hämta missarna i Åsbo också.
I måndags så jobbade jag hela dagen, dansade afro på kvällen (jobbigt var det men så himla kul!), blev bjuden på middag när jag kom hem, plus att jag bakade en ananaspaj. Sen stupade jag i säng kan jag lova.
Igår jobbades det hela dagen igen (införa att vi jobbar fyra dagar o är lediga tre kanske, med samma lön? Då kanske vi inte blir sjuk lika ofta och orkar jobba hårdare när vi väl jobbar?) och på kvällen så var familjen här på födelsedagsfika. Fick ett presentkort på Kardemumma som jag redan har nallat på faktiskt. Hah, men så mycket fint ju!

Och idag har jag spenderat jobbdagen ute på fält, inte instängd på fortet! Tokskönt, så skulle man ju ha det en gång i veckan, i alla fall när det är fint väder.

Sett genom fönstret i lördags, gräset börjar titta fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0