Grödorna då?

Ja, hur gick det med mina odlingar egentligen? Förstår att ni undrade, så här kommer en uppdatering; det gick skit. Okej, kanske inte käpprätt, men nog har jag sett bättre år om jag säger så. Till exempel; bönblommorna har till och med ruttnat för att det är så blött?! Alltså, kom igen! Jag vill ha bönor! Några tomater har vi lyckta få, men bara på fyra av ca tio plant? Det har knappt blivit några ringblommor (så ledsen över det). 

Till nästa år så står i alla fall pallkragarna på plats redan så då tror jag att jag kommer få ut planten tidigare. Tiden sprang iväg i somras så fick ut allt så sent, det kanske var i början av juli till och med?! Slutet av juni tidigast vilket verkligen är toksent. 
Glad över att vi fick lite potatis i alla fall, jag trodde inte alls att det skulle bli nåt. Basilikan, myntan och timjan har varit fina, ska försöka komma ihåg att frysa in lite innan frosten tar dem...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0