Lördagssysslor

Den här dagen har inte börjat så tokigt (bortsett från att jag vaknade ensam i sängen (bortsett från lurvbollarna då)). Jag har varit till Ljusdal för att; 1. Gå på Unitis = failed pga dom hade inte öppet?! Står ju på hemsidan att dom har öppet sista lördagen i månaden men tji fick jag (för andra gången). Ska en behöva ta ledigt från jobbet för att kunna gå på den affären? Det verkar inte bättre! 2. Gå på systemet och köpa en flaska Prosecco. Fick visa leg (as always) och kvinnan i kassan sa "oj, då gissade jag alldeles fel". Hehe, young forever! 3. Gå på Coop och köpa hårfärg. Hittade även några teer som fick följa med hem (sörplar ett just nu, gott!) och fyndade även en bok för 40 kronor som ni kan se nedan. Såg ut att finnas en del smarriga recept i den, alltid kul med ny inspiration (även om jag är lite dålig på att laga mat från kokböckerna som jag har, blir ofta att en googlar fram ett recept, bättring på det!). Träffade även på mami och papi på Coop så efter besöket där så tog vill sällskap till 3. Granngården. Köpte några fler påsar frön, däribland rödbetor, salvia och lavendel. Testade att så lavendel förra året men dom jäklarna grodde inte ens. Hoppas på bättre lycka i år!
 
Efter besöket i Ljusdal så har jag diskat undan lite och lyssnat på en pod (så lämpligt med poddar, allt tråkigt som man tar sig för går liksom mycket snabbare + att det känns som att man gjort något vettigt?!) och nu sitter jag ute på altanen och fikar och dricker chai latte i soolen och bloggar. Katterna myser i solen de med, tror att dom tycker att det är lyxigt att ha möjligheten att vara på altanen. Och det är det, det kommer helt klart bli som ett extrarum nu på våren och sommaren, underbart! Vi ska försöka inreda riktigt mysigt här inne, vi pratade om att sätta upp en budget för att det inte ska springa iväg, sen ska vi självklart använda oss av saker som vi redan har men lite behöver vi köpa för att få det som vi vill ha det. Gardiner bland annat. Vet dock inte riktigt vilken färg jag vill ha, hm..
 
Ikväll så ska jag till Annelen och äta paj och dricka vin, myskväll! Innan det så får vi se vad jag tar mig för, eventuellt planterar jag om några blommor. 
Grön middag på bara 30 minuter = perfa!
Här är bilden som jag försökte lägga upp i typ förrgår på fröerna som jag fick i födelsedagspresent av mami o papi. Ska bli spännande att se de här växa i sommar + att det är nya bekantskaper för mig, sådde bönor i fjol också men inte av den här sorten. Så fint skal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0