Låt oss prata om Skam

Okej, spoiler alert men nu tänker jag prata lite om nya säsongen av Skam. Kollar ni inte på småklippen utan bara på de hela avsnitten så bör ni sluta läsa nu (och ni som inte är intresserade kan hoppa stycket ni också).

Så, då börjar jag. VARFÖR har de valt att kapa sönder Sanas säsong? Det är inte okej tycker jag. Och, jättebra att dom (jag säger dom, menar skaparen) vill visa lite av varje person, men det känns som att dom hastar igenom bara för att. Trycka in så mycket som möjligt på så liten tid som möjligt, och inte ger det speciellt mycket heller det bara skapar mer frågor. Till exempel Vilde och hennes mamma, JAHA? Ska en inte få se mer än så? Den snutten väckte bara massa mer frågor än vad den besvarade, och Jonas-avsnittet gav inte mycket? Och Penetrator-Chris? Varför fick han en egen snutt i rampljuset? Känns som att det bara var för att se lite mer av Eva som ju redan haft en egen säsong. Spännande att se vilka mer som får en egen liten sekvens innan serien tar slut, känner mig dock lite besviken på upplägget. 
 
Så, nog pratat om det. Planterade ut några plantor luktärtor igår och jag undrar just om de har blåst bort eller om de står kvar där jag planterade dem? Självklart att det ska blåsa idag liksom. 
 Bild från google bildsök
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0