Världens bästa fiskgratäng

Tänkte dela med mig av en jättegod fiskgratäng som dessutom är megalätt att slänga ihop! 
Lägg 30-50g smör i en gratängform, sätt in i ugnen på 175-200 grader och låt smöret smälta medans du fixar resten. Blanda 4 dl créme fraîche med 2 msk dill, 2 msk persilja och 2 msk gräslök. Peppra lite. Lägg 500g vit fisk i gratängformen, pressa över en citron och salta (helst flingsalt). Bred över örtsåsen och riv över ost. Jag använde parmesan och vanlig hushållsost. In i ugnen i ca 25 minuter, sno ihop en sallad och ät! 

Vi åt det här igår och jag hade tänkt ta en bild, men det glömde jag bort. Ni får hålla tillgodo med en bild på Knoll och Tott istället! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0