Mot äventyret

För drygt en månad sedan satte vi bollen i rullning. Dagarna till vårat stora äventyr, the big adventure, har börjat ticka. Än är det många dagar kvar innan vår resa går av stapeln, men det är mycket som ska ordnas och fixas och dubbelkollas innan vi ger oss iväg. Flygbiljetterna är bokade, pass ska förnyas, kontroll om vi behöver införskaffa visum för mellanlandningarna vi ska göra ska kontrolleras igen, hälsocentralen ska kontaktas utifall vi behöver få en spruta eller två, vi ska boka hotell/hostel för dom första dagarna och vi ska skriva ihop en liten reseplan så att vi inte står helt handfallna när vi väl är på plats.

Just nu så ligger fokus på att välja vilken/vilka vandringsleder vi ska gå, eftersom några (flerdagars-turer) måste förbokas då endast ett x antal personer får gå leden åt gången.


Jag kommer lägga upp en ny kategori här på bloggen där ni (förhoppningsvis, jag ska bättra mig på uppdateringarna!) kan följa vägen fram till avresan och även själva resan i sig! Hur mycket jag kommer blogga sen när vi väl är på plats vågar jag inte säga, jag har läst att täckningen inte är den bästa sen beror det ju också på vad vi lyckas få tag på för kort till telefonerna.


Hej Nya Zeeland, vi ses om några månader!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0