Äntligen helg!

Hade så mycket saker att komma ihåg att göra efter jobbet idag så jag var tvungen att skriva en lista för att vara säker på att komma ihåg allt. Det farliga med listor är just om man skulle glömma att skriva upp någonting – då finns det inte en chans att man kommer ihåg att göra det sen! (Eller jo, när det är lite väl sent för att göra det kanske)

Perfekt jobbdag idag, slutade redan klockan 13 och dagen känns ju så mycket lättare när man får gå hem lite tidigare. Nu blir det full rulle här hemma, städning, bakning och målning är det som står högst upp på listan, hoppas på att vi hinner med lite fredagsmys i soffan också innan kvällen är till ända. Dock så har vi kollat klart på SoA säsong 5 så det kanske blir en film ikväll istället? Men släpp gärna säsong 6 snart för det känns som att jag skulle behöva se den. Nu.

Åter till bakningen. Jag ska baka en, två, tre saker idag, kommer börja med nummer tre så att jag får det klart. Och igår lyckades jag med någonting som kanske inte blev helt perfekt men bra mycket bättre än vissa resultat som jag sett på internet (helt ärligt så trodde jag att det skulle gå bra, så hade blivit ganska besviken om det inte gått som jag trodde att det skulle göra). Så det blev en liten (liten!) segerdans igår kväll innan vi borstade tänderna (vilket Tobbe säkert inte kommer ihåg för han var så trött). Lite mer information om bakningen kommer senare för den som är intresserad, bilder och så, men just nu kan jag inte dela med mig så mycket mer än såhär för vill inte avslöja menyn. Lite spännande ska det ju vara att gå på fikakalas!Födelsedagspynt på min jobbplats, fint med råttor istället för farliga ballonger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0