Årets bokrea

Snart drar årets bokrea igång och självklart så har jag kollat in utbudet på bak- och matböcker som bokus har att erbjuda. Dock (jag gillar det ordet har jag märkt, dock. Tror inte att det är så många som använder det längre? Det är kanske ett sånt här ord som har utgått ur ordlexikonet och ersatts med någon mer modernt ord) så har jag inte hittat något till belåtenhet. Vet inte om Adlibris har något annat att erbjuda men det känns som att det borde vara ungefär samma sortiment där? Värt att kolla kanske! Förut så tyckte jag att det var mysigt att gå på bokrea, välja ut några böcker som fick följa med hem och sedan sitta förnöjt och kolla på sina nyförvärv. Nu tycker jag att det är så bekvämt att bara klicka hem några godingar istället, kanske beror på att utbudet har blivit så mycket sämre och magrare än var det var för några år sedan, eller så är jag bara lat.  

[Edit: har tagit mig en svängom på Aldibris nu och nej, jag hittade inte mycket där heller. En bok hittade jag, Farmors godaste. Titeln och beskrivningen av boken fick mig lite att tänka på min egen farmor och hennes bullar och kakor som hon brukade göra. Som tur är så har jag några av hennes recept sparade och jag är väldigt sugen på att provbaka hennes bullar även om jag inte tror att resultatet kommer bli detsamma. Hon kunde ju göra dom där bullarna i sömnen och jag tror knappast att decilitermått var något som hon använde sig av.]


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag använder ofta dock, speciellt i bloggen :)

2013-02-22 @ 20:06:26
URL: http://cochise.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag använder också ordet dock, men både när jag skriver och pratar :)

2013-02-25 @ 01:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0