Måndag den 10:e december

Vi har redan passerat andra advent och jag försöker verkligen hitta julkänslan. Hur lång startsträcka behöver jag egentligen? Vi började ju med julmysigheterna redan i november, snötäcket ligger tjockt på marken och flingorna fortsätter att dala ner mot oss. Huset är pyntat med julblommor, frysen har börjat fyllas på med julbak, glögg dricks och julklappar inhandlas. Vi har tittat på flera julfilmer, följer adventskalendern, varit på julmarknad, ätit julknäcke med skinka o senap, haft grötfrukost två gånger. Nu när jag radar upp allt så inser jag ju att det bara är jag som är dum som inte får julkänslor av allt det som vi gjort och gör, så nu bestämmer jag att jag får julkänslor bums!
 
Julfilmer som vi tittat på hittills;
* Leksakernas julafton
* The Holiday
* Sällskapsresan 2 - Snowroller (här kan det vara så att vi inte såg hela eftersom vi blev så trött..)
* Några avsnitt av Sunes jul (kalendern)
 
Var det bara dom? Kan vara fler, står helt still i huvet just nu känner jag. Men vi har laddat upp med en hög till i alla fall, kanske att vi orkar med en redan ikväll. Om vi inte måste skotta snö i flera timmar innan vi tar oss in vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0