Jul, jul, strålande jul

Äntligen så har julkänslan börjat komma även till mig! Konstigt vore det annars eftersom det är så mycket jul överallt för tillfället. Nu har jag bara en dag kvar att jobba, sen så väntar 11 dagars ledighet och det ska bli hur skönt som helst! Känns verkligen att lite längre ledighet är på sin plats, är så himla trött hela tiden.

På lördag så ska vi bege oss ut på granjakt (ja lite i senaste laget kanske men vi har haft massor att göra och en massa, massa snö har det kommit också. Vi hoppas på att det finns ett skoterspår som vi kan gå i, annars så tar vi första bästa bara. Charmigt med en inte helt perfekt gran också försöker jag intala mig.) och på kvällen så ska vi kanske gå på bio. Mysigt med bio, senaste filmen vi såg på bio var Breaking Dawn part 2 – bra film för övrigt!

 

Trodde ju att alla julklappar var klara men icke, nu har det såklart strulat till sig lite och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Tror att jag fortsätter med den idén som jag hade men att den julklappen får komma lite i efterskott istället för att komma på något nytt som jag kanske inte alls tycker känns lika bra. Och en annan liten klapp har ju heller inte hittat fram än så jag har svårt att tro att jag hinner få den innan julafton. Jäkla skitföretag, bara massa strul!

 

Håller på att snickra på en Attgörainnanjulochnyår-lista också, mycket att komma ihåg så lika bra att skriva ner det, annars så vet jag med all säkerhet att jag kommer glömma någonting. Bland annat så ska vi ha en nyårsfest så det finns en del att ordna med inför den. En spotify-lista till exempel. Så fint om alla hjälps åt innan festen att plocka ihop en lista med massa bra pepplåtar så att vi orkar hålla oss vakna till 12-slaget. Men, nu tar vi julen först för vi har ju faktiskt en del att ordna med innan julafton på måndag också. Dricka glögg tillexempel, det måste man göra (och nej, jag har faktiskt inte skrivit upp det på min lista, julmysa står dock med så att man inte glömmer bort det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0