Våtmarker

Pluggpaus = bok..tips? Jag vet inte vad jag ska kalla det, men det är lätt den äckligaste bok som jag läst i alla fall. Kom på mig själv flera gånger med att sitta och göra grimaser under tiden som jag läste. Men på nåt vis så fångade den intresset, och jag kände att jag måste läsa ut boken för att möjligen se meningen med den. Så jag vet inte, läs den, men på eget ansvar;)

Våtmarker - Charlotte Roche

"Artonåriga Helen hamnar på sjukhus efter att ha skurit sig under intimrakning. Hon måste opereras, och kirurgen passar också på att ta bort hennes hemorrojder.
Helen är ett skilsmässobarn och inser att nu har hon en enastående möjlighet att få in sina föräldrar i ett och samma rum. Medan hon smider på sin plan berättar hon för sin manlige sjuksköterska, Robin, om sitt liv och sina sexuella erfarenheter, och redan från början byggs bilden upp av en människa med extrema böjelser - eller handlar det helt enkelt bara om en ovanligt utlevande kvinnlig sexualdrift? Helen gör allt man inte får om man är en ung kvinna idag. Och hon gör det med gott humör.
"

Skrivet på insidan av bokpärmen;
"Välvårdade kvinnor har behandlat håret, naglarna, läpparna, fötterna, ansiktet, huden och händerna. De har färgat, förlängt, målat, peelat, noppat, rakat och smort.
De sitter där lika stela som sitt eget omfattande konstverk, eftersom de vet hur mycket arbete som ligger bakom, och vill att det ska hålla så länge som möjligt.
Sådana kvinnor vågar ju ingen borra sig igenom och knulla.
"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0