En spirande blomma som bjuder sin syster till dans här på ängen till sommarens vind

:'(♥

Jag vaggar en droppe och vinden mig stillar och lyssnar till fågeln vars sång ger mig ro
som ensam och stolt på sin kvist för mig drillar ett lockrop till vänner från berg och från mo

Ängen är fylld utav humlor och bin som ser mina blommor och blad
dom värmer mitt hjärta dom värmer mitt lin ja sånt gör en linblomma glad

Fjärilen fläktar med spröda små vingar och flugorna fångas av fåglar i flykt
mot himlen och solen sig duvhöken svingar och sover gör kidet hos mamman så tryggt


Ängen är fylld utan humlor och bin som ser mina blommor och blad
dom värmer mitt hjärta dom värmer mitt lin ja sånt gör en linblomma glad

En spirande blomma som bjuder sin syster till dans här på ängen till sommarens vind
smeker sin blomma och ser hennes lyster från skimrande daggdroppar på hennes kind

Ängen är fylld utav humlor och bin som ser mina blommor och blad
dom värmer mitt härta dom värmer mitt lin ja sånt gör en linblomma glad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0