Elsas Mode

Tvätttid bokad! Hela dagen imorgon var ledig, bara jag som ska tvätta då tydligen. Koonstigt. Men eftersom Kristian jobbar på dan så är det ju lika bra att jag passar på att göra lite nytta. Och om ingen annan bokar tid så kan jag tvätta hur länge jag vill, perfekt!

Har precis läst ut en bok som jag fick i julklapp - Elsas Mode av Sofi Fahrman.

"Under några hektiska månader har modegalna Elsa Gustavsson provat på sitt livs äventyr i New York. Nu sitter hon bedrövad på ett plan på väg hem till Sverige igen. En ensam kväll får hon en idé. Hon ska starta en modeblogg. Snart ägnar hon det mesta av sin fritid åt Elsas Mode. Och det fungerar! Bloggen blir hennes inträdesbiljett till Stockholms glamourösa modecirkus. Elsa får gå på modevisningar, klubbarna kring Stureplan och överklassens fester i skärgården.
Samtidigt är hon trots allt en tjugoettåring från Borås som inte är särskilt världsvan. Hon har en förmåga att säga fel sak till fel person, bli alldeles för berusad, och avslöja lite väl mycket om sitt vilda liv på Manhattan.
Dessutom är Elsa
väldigt svag för snygga killar. Inte minst Hugo Cronstedt - stans hetaste singel. Vilket ställer till med en del problem..."

Helt klart läsvärd, en sån där lättläst bok som man bara försvinner in i.

Fick dessa tre i julklapp, två kvar att läsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0