Sista helgen i juli

Spenderade gårdagen + idag i Åsbo hos mamma och pappa. Vi kände att vi inte ville sitta i Ljusdal hela helgen utan att göra någonting. Så då blev det ett besök i Åsbo-skogarna istället. Och faktiskt så gjorde jag och mamma en tripp till skogen. Vi plockade blåbår (jag) och hallon (mamma). En liter fick jag med mig hem, handplockade givetvis. Men jag skulle vilja plocka lite till. Undrar om jag hinner innan polackerna kommer? Troligtvis inte, eftersom det nog var två sånna som gick förbi där hemma idag. Låt bli mina blåbär liksom. Jag ska baka hade jag tänkt. Och kanske göra sylt. Och bara äta ändå.

Vi är utan bil förresten, sålde den i tisdags. Känner oss lite strandsatta. Tur att jag har snälla föräldrar som häntar oss och skjutsar hem oss:) Vi gruvar oss dock lite inför veckohandligen. Även om det inte är långt från Prix hit så känns det långt när man bär på +2 kassar med mat.

Jag försöker få Annelen taggad på fest till helgen också, men det verkar som Mission Impossible just nu. Kom igen nu då!



Annelen, du har väl inte redan glömt hur roligt vi hade? :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va bra, tack! :) Så himla fina tyckte jag ^^ Ja jag njuter av ledigheten, OCH det fina vädret. host host ;) Hur känns det att jobba då? Dom säger ju att sommaren kommer i aug, lite surt ;)

2009-08-03 @ 00:13:20
URL: http://aci.blogg.se/
Postat av: jonsson

ja kom igen nu annelen =0)

2009-08-03 @ 09:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0