Säger vi välkommen till julen redan nu?

Vidar tappade en bäbistand i morse. Den ramlade ut på badrumsmattan, bara sådär. Snart så kanske jag får så lov att sluta kalla honom bebis, fast det är ju det han är. Våran lilla bebis. Och Freja är våran prinsessa.

Är det inte lite väl tidigt att sätta fram adventsljusstakarna redan? Såg nu ikväll att det är någon som håller på att flytta in i en lägenhet mitt emot det hus vi bor i, och där står det minsann en ljusstake i fönstret. Jag tycker att det räcker om man tar fram dem till första advent. Nu kommer det säkert bli dominoeffekten, tar en fram lite julpynt så följer strax fler efter.

Vi var ju till Tallåsen i söndags, vi blev två sängmadrasser och en soffa rikare, och några tusenlappar fattigare. Men det känns superskönt att ha lite nya möbler tills vi ska flytta, och det var ju faktiskt saker som behövdes bytas ut. Sängen är hur oskön som helst (och trång; jag och Kristian + två katter), soffan har nog sett sina bästa dagar (tack vare missarna) och tv-bänken som vi har kommer se så fel ut när vi ska ha tvn på väggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0